دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
با هدف رفع مهمترین مشکلات زیرساختی مازندران انجام‌شد
 بازدید استاندار مازندران از زباله‌سوز ساری و نیروگاه نکا
استاندار جدید مازندران، نخستین بازدید‌های خود را به نیروگاه برق نکا و نیروگاه زباله‌سوز شهر ساری اختصاص داد و معتقد است که باید مردم را در طرح‌های زیرساختی استان مشارکت داد.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: یوسف نوری بیست و پنجمین استاندار مازندران در ششمین روز از انتصابش، عصر پنج‌شنبه بازدیدی از زباله‌سوز ساری در شهرک شهید مصطفی خمینی و همچنین نیروگاه شهید سلیمی در شهر نکا داشت.

او در بازدید از نیروگاه زباله‌سوز ساری که سالهاست از آغاز به کار آن می‌گذرد و بیشتر درگیر مسائل مالی است، اظهار داشت که تسریع در این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران است و اکنون در دو سال کوتاه پیشرفت خوبی داشت، اختلافات جزئی بین کارفرما و پیمانکار است و دستور دادم که سریعا آن‌ها را حل کنند.

وی با یادآوری بازدید وزیر کشور از این طرح و اختصاص اعتبار به آن، اظهار امیدورای کرد در اسرع وقت بخش‌هایی که نیاز دارد و عموماً در بخش تابلو برق و ابزار دقیق است و پیمانکار از چین ثبت سفارش داده، سریعتر وارد و نصب شود.

استاندار مازندران بیان کرد: بخش‌هایی مانند راه دسترسی، محوطه‌سازی، و برخی دیگر از زیرساخت‌های لازم از سوی جهاد سازندگی سپاه کربلا دنبال می‌شود.

او همچنین بازدیدی از نیروگاه نکا در شرق مازندران داشت و با تبریک روز کارگر به پرسنل زحمتکش این مجموعه، اظهار داشت: این بازدید با هدف تنش‌هایی که در تأمین برق دارد انجام شد، نیروگاه قدمت زیادی دارد ظرفیت کامل به دلایلی، چون پس‌رفت آب دریا و کاهش عمق دریا و یک مقداری عم فرسودگی تجهیزات – که توسط شرکت‌های بومی نوسازی آن انجام گرفته– سبب شده که با ظرفیت کامل کار نکند.

نوری ادامه داد: بخشی هم در حال اضافه شدن به ظرفیت نیروگاهی است و اکنون باید دو کار مهم دنبال شود؛ یکی لایروبی حوضچه است که در قرارگاه خاتم دنبال می‌شود و دیگری اینکه این مجموعه به بهره‌برداری برسد و بازسازی نیروگاه اصلی نیز ادامه پیدا کند.

وی در پایان اعلام کرد که در روش و تاکتیک باید از تأمین مالی جدید با مشارکت مردم استفاده کنیم که برق را به صورت پایدار داشته باشیم و در مورد نحوه مشارکت باید تصمیم‌گیری کنیم.
 
تصاویر بازدید استاندار مازندران از نیروگاه زباله سوز و نیروگاه شهید سلیمی را اینجا ببینید.
 
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار